حوله خشک کن چیست ؟
راهنمای خرید حوله خشک کن (۱)

حوله خشک کن چیست ؟

بسیاری از مصرف کنندگان هستند که میخواهند بیشتر با رادیاتور حمام و کارکرد آن آشنا شوند، از همین رو بر آن شدیم تا مطلبی با عنوان حوله خشک کن چیست را آماده و تقدیم حضورشان کنیم. حوله خشک کن نوعی از رادیاتور می باشد که در سرویس حمام از آن استفاده می شود و علاوه بر تنظیم دمای محیط، وظیفه گرم کردن و خشک کردن حوله را نیز برعهده دارد. چرخش آب با دمای بالا در رادیاتور حوله خشک کن میتواند حامل حرارت و گرمای مناسبی در روزهای سرد سال باشد.

حوله خشک کن ها از لحاظ ظاهر و نحوه عملکرد، مدل های مختلفی دارند که حوله خشک کن برقی و آبی دو سیستم پر مصرف این دسته از تجهیزات ساختمانی میباشند. حوله خشک کن ها توسط بست بر روی دیوار نصب میشوند و توسط شیرآلات حوله خشک کن علاوه بر تثبیت بیشتر و اتصال محکم تر رادیاتور بر روی دیوار، میتوانید جریان آب ورودی و گرمای محیط را نیز کنترل کنید. به دلیل جریان داشتن آب در حوله خشک کن حتما باید هنگام خرید به کیفیت آن توجه ویژه ای داشته باشید تا در گذر زمان دچار خرابی و زنگ زدگی نشود.

شیر های ورودی و خروجی حوله خشک کن چیست ؟

همانطور که در بالا بیان کردیم نوعی از سیستم های پر مصرفِ حوله خشک کن به صورت آبی می باشد که در آن به وسیله پکیج یا موتورخانه ساختمان آب با حرارت بالا جریان دارد و تنها در صورت جریان داشتن مداوم آب در آن هست که میتواند گرما بخش محیط سرویس شما باشد. شاید شما به هر دلیلی بخواهید این عملیات را متوقف کنید و یا این گرما را کم و زیاد کنید. اینجاست که شیرآلات حوله خشک کن نقش اصلی خود را ایفا می کنند و با باز و بسته کردن آن ها میتوانید جریان آب و در نتیجه دمای محیط را کنترل کنید.

نکات مهم در گرمایش حوله خشک کن چیست ؟

اگر زیبایی و نوع کارکرد حوله خشک کن ها را کنار بگذاریم در نهایت این گرمایش حوله خشک کن ها می باشد که اهمیت بالایی دارد و به تناسب محیط خود باید فاکتور های ریز و درشتی را رعایت کنید تا رادیاتور حمام شما از پس گرم کردن محیط اطرافش برآید. در زیر به بررسی فاکتور های گرمایشی حوله خشک کن و یا همان رادیاتور های حمام میپردازیم:

تاثیر جنس بدنه در گرمایش حوله خشک کن چیست ؟

جنس بدنه بسیار مهم است چراکه بازدهی حرارتی متریال های مختلف متفاوت هست و به طور مثال حوله خشک کن های آلومینیومی بیشترین توان حرارتی را در بین دیگر مدل های حوله خشک کن دارند.

تعداد لول های بیشتر ، سطح مقطع بیشتر

لول در رادیاتور حمام چیست ؟ منظور از لول همان پره های وسطی در رادیاتور حمام می باشد که هر چه تعداد لول ها بیشتر باشد در واقع سطح بیشتری از حوله خشک کن با محیط در تماس است و این به معنای انتقال بیشتر گرما به محیط می باشد. پس در واقع با بیشتر شدن تعداد لول ها ، سطح مقطع بیشتری نیز بوجود می آید و در نتیجه گرمای بیشتری نیز به محیط انتقال پیدا می کند.

ارتفاع و ابعاد بزرگتر ، گرمای بیشتر

ارتفاع حوله خشک کن به این دلیل مهم است که تعداد لول های بیشتری خواهیم داشت و با بلند تر شدن رادیاتور می توانیم لوله های بیشتر و در نتیجه گرمای بیشتری را شاهد باشیم.

سبک های حوله خشک کن

حوله خشک کن ساده

مدل های آلومینیومی و فولادی معمول ، که اکثرا به رنگ سفید می باشند و دارای طرح های لوله ای و گرد هستند را میتوان از ساده ترین مدل های حوله خشک کن نامید. به عنوان مثال حوله خشک کن های فولادی بوتان را میتوان به عنوان ساده ترین حوله خشک کن های بازار نام برد. اینکه حوله خشک کن ساده چیست کاملا بستگی به سلیقه شما دارد اما منظور ما همان مدل های لوله ای و چهارگوش معمول می باشد که لوله های وسطی در بین پروفیل های جانبی قرار گرفته و همواره در بازار به وفور و با قیمت های بسیار مناسب یافت می شوند و به راحتی میتوانید برای محیط های مد نظر خود و به فراخور هزینه های خود از آن ها استفاده نمایید.

حوله خشک کن مدرن

با پیشرفت صنعت مکانیک و افزایش تجربه کارآفرینان، امروزه شاهد ظهور رادیاتور های مدرن و مقاومی در عرصه تجهیزات ساختمانی هستیم. مدل های استنلس استیل در طرح های مختلف و شیک و همچنین عرضه پنل های شیشه ای طرح دار و مدل های آلومینیومی دارای سبک های خاص و فانتزی تنها نمونه ای از این پیشرفت در حوزه طراحی سیستم های گرمایشی می باشد. دو تولید کننده‌ی داخلی حوله خشک کن یعنی دیما رادیاتور و آمات را میتوان نمونه ای از مجموعه های موفق در زمینه تولید حوله خشک کن های مدرن دانست.

بیشتر بخوانید