انواع مدل های حوله خشک کن
راهنمای خرید حوله خشک کن (۳)

انواع مدل های حوله خشک کن

امروزه مدل های بسیار متنوعی را در حوزه ی رادیاتور های ساختمانی شاهد هستیم که از لحاظ گرمایش و سبک طراحی و دیزاین ، پیشرفت های شگرفی داشته اند و همین امر باعث شده تا آرشیتکت ها و طراحان داخلی و در کل مصرف کنندگان این تجهیزات با وسواس بیشتری نسبت به قبل به بازار خرید قدم بگذارند. ما دراین مقاله به صورت مختصر انواع مدل های حوله خشک کن در بازار رادیاتور های حمام را معرفی کرده ایم تا با خریدی آگاهانه بتوانید رضایت دو چندانی را تجربه کنید.

حوله خشک کن استیل

حوله خشک کن ها عموما مدام با آب در ارتباط هستند و در معرض زنگ زدگی قرار دارند. حوله خشک کن های استیل به دلیل خاصیت متریالشان و ضد زنگ بودنشان گزینه های بسیار مناسبی در بین انواع مدل های حوله خشک کن برای رادیاتور حمام می باشند. نمونه های مختلفی از رادیاتور استیل توسط شرکت های ترک و ایرانی روانه بازار شده که دارای کیفیت ها و اشکال متفاوتی هستند. اکثر نمونه های حوله خشک کن مدرن از جنس استیل هستند چراکه علاوه بر ضد زنگ بودن ، سطح براق تری نیز دارند و به دلیل میزان سختی مناسب استیل در گذر زمان کمتر دچار خط و خش و کدری میشوند. ما مدل های متنوعی از حوله خشک کن را در رنگ بندی های استیل مات و براق ، طلایی مات و براق ، مشکی ، سفید و همچنین زیتونی و رزگلد برای شما عزیزان آماده کرده ایم که میتوانید از طریق این صفحه (کلیک کنید) مشاهده و خرید کنید.

حوله خشک کن استیل آویز دار

حوله خشک کن فولادی

یکی دیگر از انواع مدل های حوله خشک کن ، رادیاتور فولادی می باشد که در مقایسه با مدل های استیل مقاومت بیشتری در مقابل ضربه و آسیب دیدگی سطحی دارد اما بر خلاف استیل و چنانچه سطوح داخلی آن آبکاری نشده باشد به مرور زمان و بسته به کیفیت فولادِ به کار رفته، دچار زنگ زدگی می شود. حوله خشک کن فولادی اگر با رعایت اصول آبکاری و جوشکاری ساخته شود می تواند طول عمر بسیار مناسبی داشته باشد. اما به هر حال در ساخت حوله خشک کن های طرح دار و مدرن کمتر از فولاد استفاده می شود چراکه شکل دادن به فولاد و جوشکاری آن نسبت به استیل کار سخت تری می باشد.

حوله خشک کن برقی

اکثر رادیاتورهای آلومینیومی و استیل و فولادی با سیستم آبی (hydronic) و پیش نیاز سیستم گرمایش مرکزی آبی یعنی پکیج یا موتورخانه کار میکنند و در واقع اگر بخواهیم بهتر بگوییم کارشان انتقال حرارت آب به محیط می باشد در صورتی که حوله خشک کن برقی این گرما را توسط المنت از برق میگیرد. در داخل رادیاتور برقی مایع مخصوصی ریخته می شود و عملیات هواگیری نیز بر روی آن انجام می شود تا این اطمینان وجود داشته باشد که تمامی نقاط حوله خشک کن یکسان گرم شوند.

سپس محفظه های ورودی و خروجی کاملا مسدود شده و المنت را در داخل حوله خشک کن روشن میکنیم. در این روش دیگر نیازی به شیرآلات حوله خشک کن هم نمی باشد چراکه مایع در جریان نیست و فقط با استفاده از المنت، گرما را به محیط انتقال می دهد. قیمت حوله خشک کن برقی طیف گسترده ای دارد و به دلیل اینکه میتوان در تمامی متریال ها این سبک از گرمایش را پیاده سازی کرد درباره قیمت آن نمیتوان به صورت قطعی نظر داد و بستگی به جنس و کیفیت ساخت و همچنین مایع داخل آن دارد.

حوله خشک کن آلومینیومی

از آلومینیوم به دلیل بازدهی گرمای فوق العاده ای که دارد در اکثر رادیاتورها استفاده می شود. آلومینیوم به دلیل سختی کمتری که نسبت به فولاد و استیل دارد باعث شده تا شکل پذیر تر باشد و انواع طرح ها و مدل ها را بتوان با این متریال اجرا نمود. ازهمین رو میبینید که اکثر حوله خشک کن های دارای سبک و سیاق فانتزی و خاص از جنس آلومینیوم هستند. البته انواع مدل های حوله خشک کن آلومینیوم نسبت به فولاد و استیل از مقاومت کمتری در مقابل ضربه برخوردار است.

چرا که چگالی و در نهایت وزن سبک تری دارد و سختی کمتری نسبت به فولاد و استیل دارد. همچنین به دلیل ارزان بودن آلومینیوم نسبت به دیگر آلیاژ ها ، قیمت حوله خشک کن آلومینیومی نیز بسیار مناسب تر از قیمت حوله خشک کن فولادی و استیل می باشد. به غیر از مدل های فانتزی و طرح دار بقیه مدل های معمول آلومینیومی در دسته حوله خشک کن ارزان قرار میگیرد.

حوله خشک کن شیشه ای

آخرین مدل از انواع مدل های حوله خشک کن ، حوله خشک کن های پنلی شیشه ای می باشند که جدیدترین نسل رادیاتورهای بازار هستند که هر عکس و طرحی را میتوان بر روی آن ها پیاده کرد. این مدل از حوله خشک کن ها علاوه بر گرمایش محیط یک اثر هنری و یک تابلو زیبا نیز هستند که در ابعاد و طرح های مختلف می توان آن هارا سفارش داد. در این مدل از رادیاتورها گرما توسط سیستم همرفتی رفته رفته تمام پنل را به یک دمای یکسان و دلخواه شما میرساند. در آخر لازم به ذکر است قیمت حوله خشک کن شیشه ای به دلیل پیاده سازی طرح و نقش های خاص بر روی آن و همچنین گرمای یکنواخت تر به مراتب از مدل های فولادی و استیل بالاتر می باشد.

بیشتر بخوانید