شیرآلات رنگی و شیرآلات کروم
شیرآلات رنگی یا کروم؟

شیرآلات رنگی یا شیرآلات کروم ؟

اینکه انتخاب شما شیرآلات رنگی باشه یا شیرآلات کروم کاملا به سلیقه شما بستگی داره اما بهتره نکاتی را درباره رنگ شیرآلات بدانید. در خصوص این سوال که ” شیرآلات رنگی یا شیرآلات کروم ؟ ” اول اینکه شیرآلات به چندین روش مختلف رنگ میشوند و آبکاری ها نیز در کیفیت های متفاوتی انجام می‌شود اما به طور کلی دو نوع آبکاری داریم که فورتیک و pvd نامیده میشوند.

آبکاری فورتیک و PVD در شیرآلات رنگی و شیر آلات کروم

در آبکاری فورتیک طی سه مرحله شیرآلات داخل کوره پخت می‌شوند تا رنگ آنها تثبیت شود که دوام رنگی در این روش ارتباط مستقیمی با دمای استاندارد و یکنواخت کوره دارد یعنی اگر طبق اصول فنی شیرآلات داخل کوره در سه مرحله با دمای استاندارد و یکنواخت حرارت ببینند کیفیت آبکاری و دوام رنگی بسیار بالایی را خواهند داشت. در آبکاری pvd داستان متفاوت است و کلا روش این مدل از آبکاری به صورت دیگریست که برخی از آن به آبکاری خلاء هم نام میبرند. در این روش رنگ در مخزن یا فضای نزدیک به خلاء جذب بدنه شیرآلات می‌شود که به مراتب ثبات بیشتری را در درازمدت خواهد داشت و نوع بهتری از آبکاری می‌باشد.

عوامل تاثیر گذار در رنگ شیرآلات رنگی و شیر آلات کروم

جنس شیرآلات نیز تاثیر بسزایی در دوام رنگ آن دارد. بهترین متریال در ساخت شیرآلات برنج می‌باشد که تمامی شرکت های ایرانی برای داشتن استاندارد، ملزم به رعایت این موضوع هستند. بسیاری از تولید کننده های متفرقه نیز هستند که از سرب در ساخت محصولات خود استفاده میکنند. در این مورد کارهای وارداتی یا همان چینی به دلیل ظاهر فانتزی تری که دارند تقریبا با قیمت های بالاتری هم در بازار بفروش میرسند. همچنین کارهای متفرقه ای هم در داخل تولید می‌شوند که بیشتر به دنبال ایجاد رقابت در قیمت ها هستند و از سرب استفاده میکنند. رنگ شیرآلات برنجی به مراتب ماندگاری بیشتری نسبت به شیرآلات سربی دارد.

شیرآلات سربی نخرید

این نکته که سرب سرطان زا هست را نیز نباید فراموش کنیم و به هیچ عنوان در جایگاه هایی که از آب جهت پخت و پز و آشامیدن میخواهیم استفاده کنیم نباید شیرآلات سربی نصب کنیم هرچند ظاهر فانتزی تری داشته باشند! به طور کلی سرب از برنج سبک تر می‌باشد و همین نکته میتواند معیاری برای انتخابمان باشد. همچنین بهتر است از برند های دارای نشان استاندارد شیرآلات خود را خریداری کنیم تا از جنس و درکنار آن ثبات رنگ محصول اطمینان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

ظرفشویی شلنگدار یا ثابت ؟

شیرآلات فلت یا کرو (گردحالت)؟