شیرآلات فلت چهارگوش شیرآلات کرو
شیرآلات فلت یا کرو؟

نکاتی درباره شیرآلات فلت و شیرآلات کرو

شیرآلات ساختمانی در سالیان اخیر پیشرفت های بسیار زیادی در زمینه طراحی داشته به گونه ای که برای انتخاب محصولات مورد نیاز خود وقتی وارد بازار فروش آن می‌شوید، حتما دچار سردرگمی خواهید شد. این مقاله سعی در شناساندن تجربه های مشتریان به شما دارد تا صرفا از روی ظاهر تصمیم به خرید نگیرید. به همین منظور توضیح کوتاهی درباره دو مدل کلی در شیرآلات، یعنی شیرآلات فلت ( چهارگوش ) و شیرآلات کرو ( گرد ) را تقدیم حضورتان میکنیم.


شیرآلات فلت

منظور از فلت همان طراحی چهارگوش بدنه شیرآلات می‌باشد که با نام تخت یا فلت شناخته شده اند. این مدل از شیرآلات در سبک های مدرن بیشتر استفاده می‌شوند. تمامی برندهای بازار همچون دنا ، راسان ، قهرمان ، kwc و … طرح های مختلفی از شیرآلات چهارگوش را تولید و روانه بازار کرده اند اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که به دلیل ماهیت فیزیکی این مدل از شیرآلات ، آب بر روی سطح بدنه آنها می ماند و اگر زمان زیادی از تمیز کردن آنها بگذرد زودتر از مدل های کرو یا تنه گرد دچار لک می‌شوند. همچنین لبه های تیز آن ها باعث می‌شود تا بیشتر در معرض آسیب قرار بگیرید.

شیرآلات کرو

منظور از شیرآلات کرو همان طراحی گرد و بدون لبه تیز می‌باشد که دیگر معایب شیرآلات چهارگوش را ندارند و پس از استفاده آب کمتری بر روی سطح آن می‌ماند. همچنین در صورت برخورد دست یا پا به آنها آسیب کمتری نسبت به شیرآلات فلت وارد میکنند.


جمع بندی شیرآلات فلت و شیرآلات کرو

شیرآلات فلت معایبی دارد اما از ظاهر فریبنده آنها هم گاها نمیتوان گذشت در حالی که شیرآلات تنه گرد نیز دارای مدل های زیادی بوده و معایب شیرآلات چهارگوش را ندارد. حتی الامکان توصیه ما این است که هنگام خرید در مدل های کرو به دنبال سلیقه خود باشید.